Jak być fit

10588706_560143130757174_612217501_nCały świat oszalał obecnie na punkcie bycia fit. Z każdej strony jesteśmy otaczani obrazkami pięknych i przede wszystkim szczupłych ludzi, takich jak modele i modelki, a także aktorzy i inni celebryci. Większość z nas marzy o tym, aby samemu móc pochwalić się piękną sylwetką i ciałem, ale niestety ? nie obędzie się to bez wyrzeczeń.
Przede wszystkim, najważniejsze jest, aby w regularny sposób odżywiać się i nigdy nie pomijać posiłków. Aby być szczupłym, nie można się głodzić, ponieważ taki organizm magazynuje zbędne produkty przemiany materii na wszelki wypadek. Warto także zadbać o to, aby nasza dieta była lekka i dostarczała nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Ponadto, niezwykle ważnym czynnikiem jest oczywiście sport. Nie trzeba wybierać ciężkich dyscyplin i uprawiać go wyczynowo. Wystarczy, aby poświęcić aktywności fizycznej dwie do trzech godzin w każdym tygodniu. Idealnym byłoby, gdyby sport był przez nas uprawiany na świeżym powietrzu. Jeżeli nie ma takiej możliwości, warto postawić na spacery z psem lub siłownię.

Zadbaj o swoje włosy

10592022_560143157423838_722763178_nWłosy dodają nam uroku, a dla kobiet są szczególnie ważne. Nic, więc dziwnego, że wygląd naszych włosów ma dla nas szczególne znaczenie. Oczywiście nie jest tak, że włosy są piękne tylko dzięki temu, że je pomalujemy lub ładnie ułożymy, żeby włos był ładny musi być zdrowy.
Wiele kobiet w celu upiększenia swoich włosów używa różnych produktów, często prostuje włosy, używa lokówki, a to wszystko je bardzo osłabia. W związku z tym trzeba zadbać o ich odżywienie.
Szczególnie pomocne może okazać się olejowanie, w Internecie nie zabraknie zdjęć kobiet, które pokazują włosy przed i po olejowaniu. Kuracja ta przynosi naprawdę spektakularny efekt. Oczywiście trzeba się trochę poświęcić, ale efekt końcowy zachwyca.
Warto jednak pamiętać, że problemy z włosami mogą mieć podłoże medyczne. Problemy hormonalne, choroby organizmu, jego zakwaszenie, toksyny. Każda ta rzecz wpływa na kondycję naszych włosów i niestety może je drastycznie zmieniać, niszczyć, a tego nikt z nas nie chce. Pewne badania mogą nam pomóc w wykluczeniu przyczyny na przykład wypadania włosów.

Gdy nie nawadniasz organizmu

10590003_560143120757175_1437243842_nJuż wielokrotnie mogliśmy oglądać zdjęcia osób przed momentem podjęcia wyzwania ? 1,5-2 litry wody każdego dnia i rezultat po. To niesamowite, jak nasze rysy twarzy zmieniają się tylko dzięki wodzie.
Jak pokazują badania wiele osób nie nawadnia swojego organizmu w odpowiedni sposób. Często tłumaczymy się brakiem zapotrzebowania na wodę, ale dlaczego sięgamy po kolorowe, słodkie napoje, skoro nie mamy pragnienia? Niestety woda nie jest tak kusząca, jak chociażby cola, czy soki.
Nasz organizm składa się głównie z wody, a więc jest ona źródłem życia. W związku z tym należy go regularnie nawadniać, najlepiej czystą woda bez dodatków, ewentualnie z cytryną, miętą.
Chociaż wszędzie nagłaśnia się ten problem i zachęca ludzi do picia jak największej ilości wody, wciąż wiele osób nie przywiązuje do tego większej uwagi, co w efekcie kończy się tym, że zaczynamy mieć problemy zdrowotne. Zamiast wody ? cola, a więc rośnie cukier, mamy cukrzycę, cierpimy na otyłość, po za tym bez wody czujemy się bardziej zmęczeni.

Zdrowe przekąski mogą pomóc

10588706_560143130757174_612217501_nWiele mówi się o podjadaniu między posiłkami, że to niezdrowe i trzeba tego unikać jak ognia, ale przecież nie zawsze mamy czas na pełny posiłek, praca, nauka, jakieś ważne zadanie i co wtedy, po co sięgać? Najczęściej wybieramy drożdżówki, bo są tanie i wygodne, czasem hot dogi lub inne fast foody, w domu, gdy siedzimy przed komputerem lub telewizorem podjadamy paluszki, chipsy, czy czekoladę, a przecież wszystko to jest bardzo kaloryczne.
Jeśli zależy nam na naszym zdrowiu i zgrabnej sylwetce, postawmy na zdrowe przekąski, a najlepiej jedzmy posiłki w takich porach, żebyśmy nie odczuwali potrzeby podjadania, ale oczywiście nie zawsze jest to możliwe.
Jeśli nadejdzie nas ochota na coś słodkiego sięgnijmy po owoce, które tez mają cukier, ale przy okazji sporo wody i witaminy, które są dla nas bardzo cennym składnikiem. Zamiast chipsów wybierzmy suszone owoce lub orzechy, dobrze sprawdzą się też wafle ryżowe, czy chrupki kukurydziane. Pamiętajmy jednak, ze nadmierna ilość nawet najzdrowszych przekąsek tez nie jest dla nas najlepsza.

Unikaj gazowanych napojów

10578468_560143080757179_531767087_nKochamy gazowane napoje, najlepiej zmrożone. Idealnie pasują do pizzy, grilla, czy każdego innego posiłku. Mają słodki smak, orzeźwiają i kochają je zarówno dzieci i dorośli, ale niestety ich pyszny smak to kwestia chemii, dużej ilości cukru i ogromnej ilości kalorii.
Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania pokazują nam, że wiele osób przybiera na wadze nie ze względu na jedzenie, a przede wszystkim na to, czym ono jest popijane, co znacznie zwiększa kaloryczność posiłków. Gdyby każdy Amerykanin zamiast 2 litrów coli wypił dwa litry wody w ciągu dnia, to zmniejszyłby ilość spożywanych kalorii o nawet 2,5 tysiąca.
Niestety w Ameryce cena coli jest znacznie niższa, niż cena wody, co niestety sprzyja przybieraniu na wadze. W naszym kraju sytuacja jest odwrotna, woda jest tańsza, ale wciąż wiele osób zamiast niej woli słodkie napoje. Niestety to w połączeniu z dość tłustą, polską kuchnią sprzyja przybieraniu na wadze, a więc otyłość staje się tym samym problemem naprawdę ogromnej ilości Polaków.

Nie przesadzaj z kawą i herbatą

10543873_560143077423846_1916841173_nKawa i herbata to w naszej kulturze dwa najważniejsze napoje. Herbatę pijemy prawie do każdego posiłku, ale kawa też jest ważna, ale pamiętajmy, że wszystko, co w nadmiernych ilościach, jest szkodliwe.
Kawa zawiera kofeinę, która wpływa na prace serca, zwiększa ciśnienie, herbata też nie jest łagodnym napojem bez wpływu na nasz organizm, zwłaszcza zielona, która jest równie pobudzająca, jak kawa, a do tego jeszcze moczopędna.
Kawę i herbatę często słodzimy, dodajemy mleka, co automatycznie sprawia, że te napoje stają się kaloryczne. Oczywiście kawa, czy herbata nie są napojami, które powinniśmy wykluczyć, jak na przykład słodkie soki, czy napoje gazowane, ale na pewno nie są zdrowszym wyborem niż woda.
Często pijąc kawę, czy herbatę mamy ochotę na coś słodkiego i niepozorny podwieczorek staje się bomba kaloryczną, bo kawa z mlekiem i cukrem, a do tego dobre ciasto to w sumie 300, a nawet 400 kalorii, czyli prawie 1/5 tego, co powinniśmy spożyć w ciągu dnia. Po za tym sam cukier sprzyja przybieraniu na wadze.